Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Proč kupovat české zboží??

CZ-rukaEkonomická výhodnost           

Při nákupu zboží od českých výrobců zůstanou peníze v místní ekonomice na mzdy, důchody, zdravotní a sociální systém, infrastukturu a vůbec na zvyšování kvality života nás všech - tedy to, co v západní Evropě velmi dobře pochopili a zcela přirozeně při nákupech praktikují jak manažeři, rodiny s dětmi, tak i důchodci (všechny společenské třídy). V Německu, Rakousku, Francii i jinde "na západě" prostě spotřebitelé nakupují co nejvíce zboží od svých místních firem, tedy od svých spoluobčanů - sousedů a na jejich životní úrovni je to dobře vidět. U nás v ČR se úspěch souseda neodpouští a proto nakupujeme narozdíl od "západu" spíše v zahraničních nadnárodních firmách a řetězcích produkty cizí výroby (mnohdy i bez garance kvality) a na naší životní úrovni je to též vidět - jen opačně, bohužel.

Ekologická výhodnost

Při nákupu českých výrobků od malých, místních výrobců není nutné převážet zboží na tak dlouhé vzdálenosti jako když se vozí (pravidelně) gigantické množství zboží nadnárodních korporací (namátkou:Tesco, Albert, Lidl, Kaufland, Globus, KIK, Interspar, Mango, H&M, Adidas, Zara, Nike a další...) přes hranice nebo jen v rámci svých velkých skladů. Výfukové plyny kamionů, jejich častá přetíženost a hlavně jejich neuvěřitelné množství nám dělá problém nejen zdravotní (polétavý prach, smog, hluk, nebezpečí na silnici,...) ale je viníkem neuspokojivého stavu českých silnic, které mají ve srovnání s našimi západními sousedy "kvalitu" vskutku mizernou. Vzhledem k tomu, že ekologická otázka je reálný globální problém, který už snad přestal popírat i hlavní ekolog a též majitel Chilského pera Václav Klaus st. (video zde), můžete se každým svým nákupem od českého výrobce hrdě přihlásit k tomu, že současně děláte něco i pro lepší životní prostředí (nejen) ve své zemi.

Velké haly nadnárodních korporací, vybudované v mnoha případech na ornici můžeme začlenit mezi poměrně standardní ekologické problémy ČR.

Sociální výhodnost

Když kupujete jakékoli výrobky, kupujete si současně i práci lidí, kteří by měli být za svoji práci zaplaceni spravedlivě. My bychom sami nechtěli pracovat v prostředí, kde si otrockou prací nevyděláme ani na pořádné jídlo, jenomže u velkých nadnárodních společností je to většinou běžná realita = bližší info ZDE nebo např. ZDE. Nákupem českého výrobku však podpoříte přímo české zaměstnance v těch firmách, které disponují etickým kodexem pro své zaměstnance, přičemž nebudete podporovat vykořisťující strategie bohatých firem, které ve své chamtivosti neeticky těží z chudoby, špatně zaplacené práce a mnohdy též práce dětské.

Ovšem je také třeba poukázat ještě na jednu podstatnou výhodu nákupu českých výrobků a tou je větší stabilita a možnosti zaměstnanosti při ekonomické recesi. Ekonomické krize se cyklicky opakují a nelze se jim v prostředí tržní ekonomiky v podstatě vyhnout, jediným řešením je být v rámci státu co nejméně závislí na zahraničí. Nadnárodní firmy v tomto období jednoduše propustí velké množství zaměstnanců a nebo se odstěhují za lepšími podmínkami jinam, zatímco české firmy se zde musí snažit přežít. Svým zaměstnancům, se kterými je pojí mnohdy přátelská pouta, se snaží v této těžké době dát nějaké východisko a ikdyž to může být řešení nepopulární, není to striktní zrušení pracovního místa. Víc českých firem v jedné oblasti pak poskytuje více možností zaměstnanosti nežli menší množství obrovských hal nadnárodních firem, které se v dobách konjunktury snaží veškerou místní konkurenci odklidit svými podlézavými slevovými akcemi - po takovém odklizení konkurence veškeré své produkty zpravidla nekompromisně zdraží. Když se takto jednoduše necháme zpracovat slevami a dalšími zdánlivě "výhodnějšími" nákupy, bude pro české občany následující ekonomická krize mnohem větší problém než v minulosti - to však bude nadnárodním korporacím srdečně jedno - už se to v mnoha případech ukázalo. V nejhorším si seberou svých 5 švestek i státní podporu, často v podobě daňových prázdnin (kterou žádná z českých firem nedisponuje) a potáhnou někam dál, kde zase vydělají na hlouposti lidí. Pro lepší pochopení je odkaz na video s danou problematikou ZDE. Podporujte a kupujte kvalitní české výrobky - naše partnery najdete v sekci: "Partneři"

Dobrý pocit z pozitivního rozhodnutí

Ne, vůbec to není zanedbatelná věc - nekupujeme si přece nové věci, abychom se pak cítili pod psa. V rámci nákupu máte radost nejen z nově nabyté věci, ale můžete cítit národní hrdost, uspokojení, že jste nepodpořili "špatnou věc" (např. viz ekologie) a že jste naopak podpořili dobrou věc (např. sociální a ekonomické výhody). V neposlední řadě je to dobrý pocit z toho, že se jako stát můžeme srovnávat se zahraničím v kvalitě - a o to bychom měli usilovat ve všech svých činnostech.

Kvalita, kterou očekáváte

Nemáme mezi partnery nikoho, kdo by byl výrobcem nečeho podřadného a velmi si na tom zakládáme. Jednotlivé parťáky máme podrobně zmapované vlastními zkušenostmi, jsou to - používáním v extrémních podmínkách - prověřené firmy, kde kvalitu odráží úspěchy na mezinárodním poli při srovnání se špičkovou konkurencí - ať se jedná o design, dílenské zpracování nebo samotnou nejvyšší možnou úroveň kvality a použitých materiálů, důkaz např. ZDE.

 Děkujeme za Vaše rozhodnutí podpořit české výrobce, zde máme jejich přehledný seznam.

...a ještě moje krátké zamyšlení... ano, my podporujeme ekonomický protekcionismus (neplést s nacionalismem), který představitelé EU oficiálně podporovat nemohou (máme přece "společný" trh a od některých zemí osmadvacítky se jednoduše očekává, že budou preferovat zahraniční zboží => ano, jde zřejmě o země postkomunistické a ČR není výjimkou). Ovšem když vidím každý týden dvakrát šílenství a fronty ještě před otevřením u Lidlu, je mi úzko z toho, jak moc ty preference cizího zboží dáváme najevo. Jasně, byl to Lidl, který navýšil platy prodavaček na úroveň, která je dokonce vyšší než platy místních učitelů, za což nejbohatšímu Němci Dietru Schwarzovi - majiteli Lidlu a Kauflandu poníženě děkujeme, nicméně současně je to naše, poněkud smutná vizitka. Tento řetězec si nás jednoduše všechny koupil za platy prodavačů(ček) a pravda i lepší standard kvality než mají ostatní řetězce (ne vždy) - bohužel jsme ale v kvalitě vůbec nesrovnávali některé české maloprodejny, např. GranMoravia. Český lid tento kladnější přístup ke spotřebiteli vrací Lidlu měrou vrchovatou = miliardami korun zisku, které nadšeně posíláme za hranice naší ekonomiky, do kapes pana Schwarze. Vůbec nechci být nevděčný, jsem opravdu rád, že s vyššími (adekvátními) platy pro české občany někdo přišel (pakliže jsou naši představitelé moci tak neschopní, že to musí zařídit někdo ze zahraničí), ale při rozsahu nabízeného zboží Lidlu mám obavy, že za nedlouho nezůstane v ČR jediná místní firma, která by se podílela na výše uvedených výhodách, protože téměř vše si koupíme v Lidlu a co ne tam, tak v Globusu (další korunky na německé silnice a tamním učitelům, lékařům a hasičům). Oblečení, sportovní potřeby, hračky, kosmetiku, kancelářské potřeby, nářadí, ložní prádlo, spodní prádlo, ponožky,........................... prostě všechno, jenomže českou výrobou to bohužel nevoní :(

... především ale pochopte, neříkám, abyste nic nekupovali v řetězcích (to už dnes ani nejde), jen když máte tu možnost, podpořte svým nákupem malou pekárnu, místního řezníka, pěstitele zeleniny, chovatele krav nebo třeba malé české výrobce kosmetiky - zatím jsou ještě k dispozici - třeba TADY, ale v budoucnu už být nemusí. Velmi pravděpodobně Vám totiž neřeknou, (jako někteří moudří mluvčí ZDE nebo ZDE) že se snaží, použitím méně kvalitních surovin, více přiblížit chutím, zvykům a preferencím českých spotřebitelů :D - to je přece úplná nehoráznost! Díky, že přemýšlíte...

Jay~Pee 40x40

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.