Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Hodnocení učitelů

Hodnoceni-ve-vyhledavacich 

Téma HODNOCENÍ UČITELE je v české společnosti vnímáno poněkud rozporuplně zejména těmi, kterých se týká nejvíce - učiteli (viz různé diskuse). K tématu má nicméně možnost vyjádřit názor každý a proto jsou příspěvky opravdu různé - spokojené, hysterické, logické, nevědomé, útočné, legrační,... My se zde chceme pokusit o zcela objektivní pohled na tuto problematiku a především sami na sobě pocítit reálné dopady tohoto řešení, abychom mohli posoudit přítomná negativa, ale též pozitiva. Zjištění a výsledky tohoto experimentu chceme prezentovat všude tam, kde je skutečný zájem o objektivitu, kterou by měl náš školský systém alespoň vyzkoušet. Snad se nám podaří touto cestou přimět co nejvíc lidí k úvaze nad tímto důležitým tématem, stejně jako nad tím, jestli systém "dobré učitele" alespoň částečně motivuje k práci ve školství nebo ty schopné naopak vyhání pryč a místo nich instaluje úředníky, jejichž ústředním zájmem je pouze jistota přežití v zaměstnání až do důchodu, kde je efektivita práce sledována výhradně formou hospitace = to je však poněkud legrační způsob kontroly, protože je hodnocen zejména jednorázový herecký výkon kantora, nikoli jeho reálná snaha něčemu konkrétnímu naučit - třeba fair play, lásce k pohybu, mentální hygieně, sebevědomí, vkusné prezentaci vlastního názoru, spolupráci, komunikačním dovednostem, atp... - více o hodnocení ZDE, o českém školství pak ZDE a ZDE

Domnívám se, že pokud by učitelé konečně našli odvahu a nechali se přímo hodnotit svými studenty, získali by tím nejen kvalitní zpětnou vazbu o své práci, ale i jakousi vnější motivaci ke skutečně účinné edukaci s dobrými výsledky => a tím i velmi pádný argument ke zvýšení učitelských platů na vysněnou úroveň. Aktuální pomalé a nepříliš významné plošné zvyšování platů v systému neudrží mladé a angažované edukátory v pravém smyslu tohoto slova, spíš to lépe odmění ty, kteří mají v ústech pouze větu o "učitelském poslání", ovšem bez praktické snahy toto poslání pokorně plnit.

Pod odkazem níže je dotazník pro studenty, kteří tímto instrumentem mohou přímo hodnotit pedagogickou práci v hodinách za určité období (půl roku nebo 1 rok). Mimo efekt získání celé řady podstatných informací od příjemců služby státního vzdělávání totiž poskytuje i velmi upřímnou zpětnou vazbu, která může mít velmi nečekané pozitivní dopady - např. řešení syndromu vyhoření, apod.

K dotazníku:

Zkus si HODNOCENÍ pod tímto odkazem 

 !!! po vyplnění dotazníku jej prosím nezapomeň "Odeslat" proklikem k analýze (hnědý button pod poslední otázkou) !!!

Děkuji!

 

Moje hodnocení pod odkazem níže:

hodnoceni-JP

 

 

 

 

 

 

Záznamy nebyly nalezeny...

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.