Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Hodnocení učitelů

Hodnoceni-ve-vyhledavacich 

Téma HODNOCENÍ UČITELE je v české společnosti vnímáno poněkud rozporuplně zejména těmi, kterých se týká nejvíce - učiteli (viz různé diskuse). K tématu má právo vyjádřit názor každý a proto jsou příspěvky opravdu různé - spokojené, hysterické, logické, nevědomé, útočné, legrační,... já se zde chci pokusit o zcela objektivní pohled na tuto problematiku a především sám na sobě pocítit reálné dopady tohoto řešení, abych mohl posoudit přítomná negativa, ale též pozitiva. Zjištění a výsledky tohoto experimentu chci prezentovat všude tam, kde je skutečný zájem o objektivitu a velmi rád posléze poskytnu nezaujaté a upřímné výsledky i našemu školskému systému.

Chci přimět co nejvíc lidí k úvaze nad tímto důležitým tématem. Stejně tak ale nad tím, jestli je náš školský systém nastaven optimálně a nadané učitele alespoň částečně motivuje k práci ve školství?? Nebo je spíše vytěsňuje do soukromé či korporátní sféry a místo nich instaluje nekreativní administrativní typy, jejichž ústředním zájmem je hlavně jistota přežití v zaměstnání až do důchodu. Čili v takovém zaměstnání, kde je efektivita práce sledována výhradně formou hospitace. To je obecně poněkud legrační způsob kontroly. Je totiž hodnocen pouze jednorázový herecký výkon učitele, nikoli jeho(její) reálná, dlouhodobá snaha něčemu konkrétnímu a důležitému naučit - třeba fair play, lásce k pohybu, mentální hygieně, sebevědomí, vkusné prezentaci vlastního názoru, spolupráci, komunikačním dovednostem, atp... - více o hodnocení ZDE, o českém školství pak ZDE a ZDE

Když učitelé najdou tu odvahu (já pevně věřím že ano!) a nechají se hodnotit PŘÍMO svými studenty - na ZŠ i jejich rodiči - získají tím zejména:    

  •  kvalitní zpětnou vazbu o své práci,    
  •  lépe, víc a zcela přirozeně budou spolupracovat rodiče    
  •  lze využít této motivace ke skutečně účinné edukaci s dobrými výsledky (každý usiluje o dobré hodnocení, i učitel)

=> tím i velmi pádný argument ke zvýšení učitelských platů na konečně adekvátní úroveň - dost možná se pak i učitelství posune ze současné "semiprofese" na profesi s velkým P! Aktuální pomalé, nepříliš významné, plošné zvyšování platů v systému nemůže udržet mladé a angažované edukátory v pravém smyslu tohoto slova, spíš to jen lépe odmění ty, kteří mají v ústech zaklesnutou větu o "učitelském poslání", ovšem bez praktické snahy toto poslání pokorně plnit.

Níže si můžete zkusit vyplnit návrh dotazníku pro středoškolské studenty (pro posouzení např. obtížnosti, nutné časové dotace, atp.), kteří tímto instrumentem mohou přímo a pravidelně hodnotit pedagogickou práci v hodinách za určité období (půl roku nebo 1 rok). Mimo efekt získání celé řady podstatných informací od příjemců služby státního vzdělávání poskytuje velmi upřímnou a aktuální zpětnou vazbu, která může mít velmi nečekané pozitivní dopady - např. řešení syndromu vyhoření, apod.

K dotazníku:

HODNOCENÍ pedagoga studenty SŠ

 

Autentické hodnocení mé práce pod odkazy níže:

 

--------------------------------------------------                                                                                                        Jay~Pee 40x40

Hodnocení středoškoláků

Můj systém hodnocení středoškoláků je postaven na možnosti dosažení dobrého výsledku na základě vlas...

Hodnocení učitelů

  Téma HODNOCENÍ UČITELE je v české společnosti vnímáno poněkud rozporuplně zejména těmi, ...

Stránka 1 z 1 - 2 položek celkem

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.