Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Hodnocení učitelů

 

Hodnoceni-ve-vyhledavacichTéma HODNOCENÍ UČITELE je v české společnosti vnímáno poněkud rozporuplně zejména těmi, kterých se týká nejvíce - učiteli (viz různé diskuse). K tématu má právo vyjádřit názor každý a proto jsou příspěvky opravdu různé - spokojené, hysterické, logické, nevědomé, útočné, legrační,...

Chci se zde pokusit o zcela objektivní pohled na tuto problematiku a především sám na sobě pocítit reálné dopady, abych mohl posoudit přítomná negativa, ale též pozitiva. Zjištění a výsledky tohoto experimentu chci prezentovat všude tam, kde je skutečný zájem o objektivitu a velmi rád poskytnu nezaujaté a upřímné výsledky i našemu školskému systému.

Chci přimět co nejvíc lidí k úvaze nad tímto důležitým tématem. Stejně tak ale nad tím, jestli je náš školský systém nastaven optimálně a nadané učitele alespoň částečně motivuje k práci ve školství?? Nebo je naopak spíš vytěsňuje do soukromé či korporátní sféry a místo nich instaluje méně kreativní-spíše administrativní typy, jejichž ústředním zájmem je udržení zaměstnání s jistotami státní sféry.

Když učitelé najdou odvahu (já pevně věřím že ano!) a nechají se hodnotit PŘÍMO svými studenty = získají tím zejména:    

  •  kvalitní zpětnou vazbu o své práci,    
  •  lépe, víc a zcela přirozeně budou spolupracovat rodiče    
  •  lze využít této motivace ke skutečně účinné edukaci s dobrými výsledky (každý usiluje o dobré hodnocení, i učitel)

=> tím i velmi pádný argument ke zvýšení učitelských platů na konečně adekvátní úroveň - dost možná se pak i učitelství posune ze současné "semiprofese" na profesi s velkým P! Aktuální pomalé, nepříliš významné, plošné zvyšování platů v systému nemůže udržet mladé a angažované edukátory v pravém smyslu tohoto slova, spíš to jen lépe odmění ty, kteří mají v ústech zaklesnutou větu o "učitelském poslání", ovšem bez praktické snahy toto poslání pokorně plnit.

Níže si můžete zkusit vyplnit návrh dotazníku pro středoškolské studenty (pro posouzení např. obtížnosti, nutné časové dotace, atp.), kteří tímto instrumentem mohou přímo a pravidelně hodnotit pedagogickou práci v hodinách za určité období (půl roku nebo 1 rok). Mimo efekt získání celé řady podstatných informací od příjemců služby státního vzdělávání poskytuje velmi upřímnou a aktuální zpětnou vazbu, která může mít velmi nečekané pozitivní dopady - např. řešení syndromu vyhoření, apod.

K dotazníku:

HODNOCENÍ pedagoga studenty SŠ

Autentické hodnocení mé práce pod odkazy níže:

 

                                                                                                                                                                Jay~Pee 40x40

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.