Nejen o tělesné výchově...

Kontakt

"výchova znamená pochopení, že v životě existuje i něco jiného než strach a prospěch" (Prof. J. Patočka)

 Mgr. Jiří Plšek

Farského 212/2 (2. patro)

664 34 Kuřim

plsek.jiri@gmail.com

+420 777 845 842

     

    jsem Jiří Plšek  -  trenér, investor & skutečný učitel  (to "skutečný" beru pokorně a velice vážně - níže najdete vysvětlení)

Inspiruji lidi k dosahování vyšších cílů v životě, pomáhám aktivně k plnění životních snů a vedu klienty ke spokojenosti s vlastním životem. Pomáhám zejména lidem v Brně a okolí (pomůžu ale rád kdekoli) a to konkrétně tím, že s klientem nastavíme společně zřetelný a jednoznačný cíl, kterého chce dosáhnout včetně optimální strategie a poté už jen držíme nastavenou trajektorii, vědomě zaměřujeme pozornost určitým směrem a krok za krokem jdeme za tím, čeho Vy sami chcete dosáhnout.      Složité to není, přesto si však drtivá většina lidí své sny a cíle neplní. Chodí do práce, která jim nedává smysl; Tuší, že inflace žere úspory, ale neví co s tím; neumí nebo nemá čas pomoci svým dětem se školními výsledky, (ne)pozorností, vhodným pohybem/sportem, sebevědomím, neschopností zapamatovat nebo vyvolat látku, problematickou komunikací až šikanou ze strany spolužáka, příp. učitele, atp...

V obecné rovině trénujeme s klienty vizi toho, "JAK žít spokojený život" ve velmi důležitých a denně používaných oblastech, na které nás škola nepřipravuje nebo je v tom dokonce kontraproduktivní.

...Učitelem jsem se původně stát nechtěl. Odevšad se ozývalo, že je "mládež čím dál horší", učitelé mají směšné platy, pracovní prostředí je depka, atd. Protože tehdy koncept: "Začněte s PROČ" neexistoval, odešel jsem z VŠ v polovině a hledal své štěstí v zaměstnáních, která mi vesměs dávala jediný význam - vydělat na složenky. To nefungovalo. Byla to CHYBA = nejlepší kámoška! Tahle kámoška je nejlepší proto, že nás umí naučit prakticky cokoli, příroda to ví! Děti se naučí chodit úplně v pohodě a sami i bez dobrých rad svých rodičů i cizích lidí jen tím, že ty chyby musí neustále překonávat. Velmi silně jsem tehdy cítil, že ze své podstaty neumím chodit do zaměstnání jen kvůli výplatě, kde necítím žádný hlubší smysl - proto býval výsledkem pocit frustrace a vyhoření. Dnes vím, že důvodem těchto stavů byl můj vlastní nezájem o to *KDO skutečně jsem a *PROČ cokoli dělám. Je to nakonec i důvod, proč to sem píšu i Vám (možná to již delší dobu sami řešíte - zastavte se na kávu, probereme to)...

Poté co jsem poznal sám sebe, svoje silné stránky, slabiny, nastavení osobnosti i pedagogický typ, bylo třeba dokončit ped. VŠ, abych mohl hrdě pozvednout vzdělávací meč Jana Ámose. Tehdy jsem totiž bohužel pocítil zmar rodiče, který konzumuje způsob a výsledky "vzdělávání" někoho, kdo není "skutečným učitelem", resp. kou = tzn. člověkem, který vnímá a nehodnotí a priory negativně, neshazuje, nevysmívá se a nehladí tím svoje potlučené ego, podněcuje aktivitu i kritické myšlení, pomáhá, usměje se, nekřičí, netváří se že ví všechno a hlavně si nemyslí, že chyba je důkaz hlouposti!! ...O formát edukace, postavený na myšlenkách a hlavně vlastních zkušenostech např. J. Kwika, J. Mühlfeita, S. Sineka, M. Csikszentmihalyiho, S. Coveyho, M. Jelínka a mnoha dalších neprojevil systém převeliký zájem (tedy kromě studentů). Proto jsem se rozhodl jít za svým životním cílem a věnovat se pomoci, inspiraci a skutečnému vzdělávání, což Vám chci nabídnout v rámci mé podnikatelské činnosti ve formě ndividuálních konzultací a tréninků.

Dovolte mi tedy pozvat Vás k návštěvě naší "edukační" kanceláře v Kuřimi, kde kromě kávy v klidu a fajn prostředí můžete načerpat bližší informace k oblasti Vašeho zájmu = Jak zlepšit život Vás  a  Vašich dětí

 

Co mne vede k přesvědčení, že Vám mohu pomoci?  

  • "Osobní rozvoj" a "trénink hlavy" mě přesvědčil na vlastních výsledcích, že neexistuje dobrá nebo špatná, ale pouze trénovaná a netrénovaná paměť a myšlení = mým koučem je světová vedoucí osobnost v brain-developmentu: Jim Kwik a snažím se současně zapracovat i myšlenky osobností jako Jan Mühlfeit, Marian Jelínek, James Clear nebo Pavel Moric.
  • Moje životní zkušenosti = různá sociální prostředí, formy i stupně výkonu práce, život v USA, pracovní vyhoření, brutální zkušenost s rozvodem i následný strmý růst životní spokojenosti, potíže syna ve škole i celková znalost školního prostředí... Toho všeho chci využít, abych co nejlépe pomohl na Vaší cestě za úspěchem a pomohl nastartovat správnou cestu šťastného a plně využitého života i Vašim dětem = to je skvělý dárek!
  • Z Fakulty Splněných Snů (FSpS MU Brno) a akademie v psychologii sportovního výkonu mám základ teoreticko-praktický v podobě titulu-magor, ale když to člověka baví, odnese si mnohem víc (já si odnesl to nejcennější v pedagogice a psychologii)
  • Mentální trénink, který považuji za nejlepší "nakopávač" osobního rozvoje prostřednictvím vlastních uvědomění mne, kromě jiného, naučil poslouchat a nehodnotit (Kdokoli mě může něco naučit)
  • Snažím se záměrně o pozitivní přístup, jsem paidotrop (nejde mi o správné provedení za každou cenu, jde mi o FLOW => radost), jsem přesvědčen, že "chyba je kámoš", která mi umožní efektivně se naučit téměř cokoli (proto chyby netrestám)... a u všech položek, které Vám zde nabízím jsem několik let čerpal teoretické a praktické zkušenosti 
  • Jsem učitel, který se rád učí i od svých studentů. Uvědomuji si nutnost zpětné vazby, protože bez ní nedochází k růstu správným směrem => pokora a fair play ve vztahu ke studentům mi přinesla tuto zpětnou vazbu: zde

 

Také cítím, že je mojí povinností informovat, že tělák je předmět velmi důležitý, zejména pro svůj potenciál pozitivně ovlivňovat zdravotní stav celé naší populace (fyzický i psychický). Z mého pohledu je však tento potenciál v rámci českého školství využit zoufale málo a důsledkem je postupné zhoršování zdravotní způsobilosti mladých lidí. Proto existuje tento web, kde prezentuji svoje názory podložené selskou logikou, objektivními fakty a výzkumy.

Současně nabízím řešení pro klienty, kteří by rádi podstatně zefektivnili svůj způsob a tím i výsledky učení a též pro ty co pochopili, že pohyb je základem šťastného života, nikoli sezení - říká se, že v dopadech na člověka je sezení horší než kouření.

Aktuálně se v roli učitele snažím sdělit mladým lidem, že sezení na zadku je skutečná hrozba pro zdraví a také to, že zeměpis v životě využít lze. Pokud budou lidé tak často jako dnes sedět již v dětském a dospívajícím věku, velmi pravděpodobně a rychle se stanou pacienty což bude pro společnost velmi drahé. Není pak úplně podstatné, jestli to bude páteř, trávicí trakt, srdce nebo třeba funkční sterilita, apod. 

Bohatší životní zkušenosti (ideálně i z cizích zemí), vytváří základ DOBRÉHO EDUKÁTORA = ne pouze ukončení VŠ pedagogického směru a o dosažení tohoto "titulu" se aktivně snažím. Po zjištění, že tělák je vskutku hluboce podceněný předmět a téměř nikdo nevěnuje pozornost jeho důležitosti ani možnostem, se chci pokusit změnit tento stav uvnitř školského systému - jako učitel, ale i v rámci své podnikatelské činnosti, kde vlastně nabízím štěstí = individuální péči, moderní metody, pozitivní přístup, sebeuvědomění, dobrý pocit z vlastního progresu => viditelné výsledky za dostupné ceny. Mám co nabídnout téměř každému, tak mrkni SEM.