Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Corona-Homeschooling

Přeji krásný dobrý den,

byl bych rád, kdyby všichni pochopili jednu velmi důležitou věc - bez vlastní aktivity se nikdy a nikam nedostanete. Učení (čehokoli) znamená vystoupení z komfortu, tedy období, kdy se člověk necítí úplně pohodlně, nicméně právě v tomto období vznikají nová spojení mezi neurony, tzv. SYNAPSE a to je přesně to, o co nám jde. Veškeré úkoly jsou zde plánovány tak, aby je všichni žáci bez potíží zvládli udělat a je to práce na celý týden, kdy si děti sami určí, kdy je nejlepší doba pro ně samotné tyto úkoly vypracovat a zda je udělají najednou nebo s pauzami - vždy až do dalšího týdne. Považuji za zcela kontraproduktivní, když rodiče dělají úkoly za děti, avšak prakticky to samé dělám, když dávám k dispozici svůj zápis z probírané látky, aby byl pouze opsán bez nějaké hlubší mozkové aktivity. Proto jsem se rozhodl, že zápisy nebudu přikládat a nechám tak všechny (skvělé a chytré) žáky vystoupit ze své komfortní zóny, aby používali svůj mozek aktivně - předchozí přiložené zápisy lze použít jako návod k tomu, jak by to mohlo vypadat, ale udělejte si třeba i myšlenkové mapy, hlavně když z toho v té hlavě něco zůstane. Pevně věřím, že celá společnost z toho bude mít do budoucna jistě větší užitek, nehledě na můj primární cíl, kterým je: pokusit se žáky naučit co nejvíc i přes jejich aktivní odpor.  smile

Děkuji všem za pochopení, JP

-----

Týden: 6.4. - 10.4.

6.A + 6.B - Zápis do sešitu - dokončit atmosféru (Jak vzniká vítr + podnebí Země) - učebnice II.díl - str. 40 - 44,

               - Zopakovat (znovu přečíst - stačí ze sešitu) kompletně téma: atmosféra: abychom se k tomuto tématu mohli vrátit při naší videokonferenci v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit)

7. - Asie - přírodní podmínky. Zápis do sešitu z učebnice - 2díl (str. 4-11). Tento zápis po cca 1 dni opět přečíst, aby se ukotvil v paměti a zůstal v hlavě až do naší videokonference, která proběhne v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit)

8. - Karlovarský kraj - Přečtěte a udělejte samostatně zápis, str. 52 - 54. Udělejte si všechna cvičení (proklikem na ikonu IC = doplňovačky) v elektronické učebnici na str. 54 a Podívejte se na další video, tentokrát teamu ředitele Jančaříka (zde). Jihočeský, Plzeňský a Karlovarský kraj budeme řešit při videokonferenci v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit), tak se na to připravte... :)

9. - Jak právě teď globálně ovlivňuje pandemie koronaviru světové hospodářství? Jak tato situace ovlivňuje např. pracovní trh a zaměstnanost, finanční trhy, ekologii...? Co Tě k tomu napadá??? Souvislost s životním prostředím najdeš např. ZDE.  Přístí týden to budeme řešit v rámci naší videokonference, tak věřím, že budete připraveni k diskusi na toto velmi aktuální téma. Výsledek Vašich úvah a vyhledávání na netu si, prosím, zapište do sešitu (ať na nic nezapomenete). Zapište si samostatně zápis ze str. 86-96 = pro Vaše skutečně efektivní učení!, Předem děkuji přátelé, těším se

----------------------------------------

Týden: 30.3. - 3.4.

6.A + 6.B - Přečíst atmosféra - (učebnice II.díl - str. 33 - 39),

               - Podívejte se opět na projektová videa a prezentace spolužáků (áčko zde; béčko zde)

               - Zapiště si z přečtené látky do sešitu zápis - jestli se to chceš naučit, napiš si zápis do sešitu samostatně, jinak si jen opiš přílohu v edookitu (pak ale budeš mít vypnuto, nebudeš nad tématem přemýšlet a až se to budeš muset naučit, tak to bude těžší pro Tebe)

7. - Asie - přírodní podmínky. Přečíst v učebnici - 2díl (str. 4-11). Podívat se na projektové video a další materiály o Asii zde

8. - Jihočeský a Plzeňský kraj - Zopakuj v rychlosti Jihočeský, přečíst nově Plzeňský - zápis ideálně samostatně (uč. str. 46-51) a pokud se nechceš nic naučit, tak jen opiš přílohu v edookitu, kam zápis přikládám, abys měl/a sešit štábnokulturní (budu určitě kontrolovat a rozdávat jedničky-ovšem jen když bude v olrajtu)

9. - Přečtěte si v elektronické učebnici na str. 86 - 96 "Krajina a životní prostředí"

    - Zadej do vyhledavače na youtube dotaz: "životní prostředí" a podívej se alespoň na 3 videa, která Tě zaujala

----------------------------------------

Týden: 23.3. - 27.3.

6.A + 6.B - Dokončit si zápis do sešitu o litosféře (učebnice II.díl - do str. 30),

               - Podívejte se (pozorně) na projektová videa spolužáků (áčko zde; béčko zde) a napište si do sešitu vlastní hodnocení (svoji známku, co se Vám líbilo a co nelíbilo, na co důležitého tvůrci zapomněli a Vy myslíte, že je to důležité, protože je to zvýrazněno v učebnici atd...)

7. - Opakování Ameriky a Afriky - elektronická učebnice I.díl (příp. klasická, ale elektronická varianta je lepší), str. 58 a 59 a také str. 83 a 84 - přečtěte si vždy zvýrazněný rámeček (lze si pustit i audio) a následně doplnit správné odpovědi (proklikem na ikonu "IC"). Podívejte se na video a také prezentaci Vašich spolužáků (zde - 7)

8. - Praha a Středočeský kraj - Podívejte se (pozorně) na video teamu ředitelky Petrů (zde) a napište si do sešitu vlastní hodnocení (svoji známku; co se Vám líbilo a co nelíbilo, na co důležitého tvůrci zapomněli a Vy myslíte, že to důležité je, protože to je zvýrazněno v učebnici, atd...).

   - Udělej si cvičení v elektronické učebnici na str. 39 a 44 - zvýrazněný rámeček (proklikem na ikonu "IC")

9. - Světové hospodářství, organizace, globalizace - přečti si svoje zápisy v sešitě a do sešitu se krátce zamysli nad tím, jak globalizace ovlivňuje (negativně i pozitivně) aktuální prostředí ve světě - zejména v souvislosti se zdravím, informacemi a ekonomikou?

    - Mrkněte se též, bitte, na tématické projektové video ředitele Omaroviče a jeho skvělého teamu zde

------------------------------------------------

------------------------------------------------

Všechny Vás zdravím, přátelé!

snad jste se už trošku zorientovali v nové, nečekané situaci, kdy sice nemusíte chodit do školy, ale nevyhnuli jste se přípravě na školu doma. To lze vnímat dvěma způsoby: 

1. "Fakt vopruz" - Stěžovat si..."to není fér", stále dokola přesvědčovat sebe i ostatní na mesendžru (tak dlouho, až tomu nakonec uvěříme) o zbytečnosti, nespravedlnosti, hlouposti, nedokonalosti tohoto řešení, protože lepší by určitě bylo, kdyby se od teď udělaly prázdniny až do září   ;)

2. "OUKEJ, to dám v pohodě" - V rychlosti a domácí pohodě zmáknu zadané úkoly v čase, který mi vyhovuje; můžu k učení využít materiály, které nemám standardně k výuce k dispozici (telka, internet, elektronická učebnice,...); můžu sedět-stát-ležet, mluvit, čučet průběžně do mobilu, dělat si přestávky, vyrušovat jak se mi zachce; můžu do procesu zapojit víc rodiče a nebo můžu naopak dokázat všem svoji samostatnost a zodpovědnost na vysoké úrovni... = prostě můžu si to zařídit podle toho JAK CHCI JÁ a nemusím fňukat že je svět kolem strašně nespravedlivý...Stejně jako v běžném životě!

Co myslíte, který z těchto dvou způsobů uvažování je pro Vás samotné lepší? Můžete přesvědčovat vlastní hlavu buď negativně (bé, to není fér) nebo naopak pozitivně (je to úplně v pohodě...). Ovšem jen jedna cesta z těchto možností Vám umožní mít dobrý pocit z výsledku svého úsilí, které může být dosaženo i mnohem rychleji. Je fajn se za dobrou práci taky odměnit. Osobně myslím, že pozitivní způsob je lepší, ale je to samozřejmě na Vás čím svůj mozek nakrmíte. Taky nechci zaměstnávat Vaše rodiče, kteří mají školní docházku už za sebou a navíc musí řešit nepříjemné dopady současného stavu. Chci naopak podpořit Vaši samostatnost a využít této příležitosti, abyste se mohli učit svým vlastním tempem.

K zemáku: Dostanete vždy jednoduchý úkol na celý týden a ten si vypracujete SAMOSTATNĚ, abyste si toho zapamatovali co nejvíc (rodiče mohou zkontrolovat, budou-li chtít). Na této stránce níže najdete zadání, ke kterému se můžeme průběžně vracet. Protože nikdo nevíme, jak dlouho bude současná krizová situace trvat, je pravděpodobné, že zde budeme nějakým alternativním způsobem řešit i známky za Vaši práci.

Sešity je potřeba stále psát - je to základ Vaší samostatné práce (štábnokulturně, to je jasný... - budu vybírat a známkovat nedlouho po návratu do školy a nebo mi nahrajete video na telefén, ještě nevím, ale proto si to, prosím, pište a nenechávejte nic "na pak" - to je nefunkční model). Znovu opakuju... zápis nechci aby byl dlouhý - pro Vaše efektivní učení je nicméně potřeba, abyste si přečetli celý text v učebnici, chápali jej a poté si do sešitu vypsali to nejdůležitější, což je většinou v učebnici vyznačeno tučně. Takto i jednoduše poznáte, co po Vás učitel chce. A nakonec jeden pomocník, abyste s tím strávili co nejmíň času - věnujte tomu co děláte maximální pozornost a nebudete se k tomu muset stokrát vracet!  smile

Díky, ať Vám to jde od ruky a buďte zdrávi, Zdraví Vás Jürgen

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.