Zcela pravdivě o tělesné výchově...

Corona-Homeschooling

Přeji krásný dobrý den,

byl bych rád, kdybychom všichni pochopili velmi důležitou věc: bez vlastní aktivity se nikdy a nikam nedostaneme. Učení (čehokoli) znamená vystoupení z komfortní zóny, tedy období, kdy se člověk necítí pohodlně, nicméně právě v tomto období vznikají nová spojení mezi neurony v našem mozku - SYNAPSE - a to je přesně to, o co nám jde. Veškeré úkoly zde jsou plánovány tak, aby je všichni žáci bez potíží zvládli udělat a je to zadání na celý týden. Oni sami určí, kdy je nejlepší doba pro ně samotné tyto úkoly vypracovat a zda je udělají najednou nebo s pauzami - vždy až do dalšího týdne. Doporučuji pracovat soustředěně vždy cca 25 minut a pak si dát pauzu = to FUNGUJE...

Považuji za zcela kontraproduktivní, když rodiče dělají úkoly za děti, avšak prakticky to samé dělám, když dávám k dispozici svůj zápis z probírané látky, aby byl pouze opsán bez nějaké hlubší mozkové aktivity. Proto jsem se rozhodl, že zápisy nebudu přikládat a nechám tak všechny (skvělé a chytré) žáky vystoupit ze své komfortní zóny, aby používali svůj mozek aktivně - předchozí přiložené zápisy lze použít jako návod k tomu, jak by to mohlo vypadat, ale udělejte si klidně myšlenkové mapy, hlavně když v hlavě něco zůstane. Pevně věřím, že celá společnost z toho bude mít do budoucna jistě větší užitek, nehledě na můj primární cíl, kterým je: pokusit se žáky naučit co nejvíc i přes jejich aktivní odpor.  smile

Děkuji všem za pochopení, JP

-----

Týden: 8.6. - 12.6.

Předposlední zadání na celý týden (ale mám už u většiny známky, takže je to jen na Vás, jestli se na to mrknete a dozvíte se něco navíc)

6.A + 6.B - Závěrečné opakování, str. 75-77.

7. - Východní Asie (str. 32 - 36) + opakování na str. 37

8. - Zlínský kraj - přečtěte si a zapište zápis, str. 81 - 83 + opakování na str. 84

9. - Opakování Světové hospodářství (str. 33 - 37) + nepanikařit u přijímaček 

----------------------------------------

Týden: 1.6. - 5.6.

Požadavky na všechny žáky 2: stupně: ZDE

6.A + 6.B - Biosféra - souhrnné opakování, str. 73-74.

7. - Jihovýchodní Asie (str. 30 - 31), Opakování

8. - Moravskoslezský kraj - přečtěte si a zapište zápis, str. 78 - 80. Projekty k tématu najdete ZDE

9. - Opakování Politické a vojenské organizace (str. 29 - 32). Odpověz na otázky níže:

  1. Kolik nezávislých států je na světě?     A) 200      B) 95
  2. Co je NATO?     A) Severoatlantická aliance-vojenské seskupení     B) Asijsko-tichomořský pakt
  3. Kde sídlí OSN?     A) New York     B) Ženeva
  4. Co je Amnesty international? ............

 

----------------------------------------

Týden: 25.5. - 29.5.

* zadání pololetní práce * = PŘEČTĚTE SI, prosím, DOPLŇUJÍCÍ INFORMACE: ZDE

6.A + 6.B - Biosféra - Přírodní krajiny, str. 68 - 72. Přečtěte a udělejte si, prosím, zápis. Projektová videa k tématu ZDE a ZDE

7. - Jihovýchodní Asie (str. 30 - 31), Přečti a udělej zápis, bitte

8. - Olomoucký kraj - přečtěte si a zapište zápis ze str. 75 - 77, děkuji!. Projekty k tématu najdete ZDE

9. - Opakování Vývoj politické mapy světa (str. 24 - 28). Odpověz na otázky níže:

  1. Největší koloniální mocnosti?     A) GBR, FRA, SPA, POR, NL      B) ČR, SVK, ITA a IND
  2. Co je Commonwealth?     A) Bývalé anglické kolonie a závislá území     B) Země, kde je zcela běžné být bohatý
  3. Kde je aktuálně nejvíc ozbrojených konfliktů?     A) Afrika a jih Asie     B) Sever Asie a Grónsko

 

----------------------------------------

Týden: 18.5. - 22.5.

* pololetní práce pro všechny ročníky zde *

6.A + 6.B - Biosféra - Přírodní krajiny (až po: 4.středomořská krajina), str. 65 - 68. Přečtěte a udělejte si, prosím, zápis. Projektová videa k tématu ZDE a ZDE

7. - Jižní Asie (str. 26 - 28) + opakování na str. 29, Přečti a udělej zápis, díky (v el. učebnici je opakování víc easy než v té klasické)

8. - Jihomoravský kraj - přečtěte si a zapište zápis ze str. 72 - 74, děkuji!. Projekt k tématu najdete ZDE

9. - Opakování státy a jejich seskupení (str. 18 - 23). Odpověz na otázky níže:

  1. Společné znaky států?     A) Území, zákony, jazyk, vláda      B) Poslušnost, hloupost a závist
  2. Typy států podle způsobu vlády?     A) Demokratické a totalitní     B) Hodný král a zlý král
  3. Diktatura?     A) Potlačování práv a svobod     B) Brutálně těžký diktát ve škole
  4. Státní hranice může být?     A) Přirozená nebo umělá     B) Na mapě, ve skutečnosti, v mobilu
  5. Co je to stát?     A) Instituce s územím, zákony, hranicemi a vládou     B) Povel policie

                                                                                                                                          PS: tentokrát mám radši áčko

----------------------------------------

Týden: 11.5. - 15.5.

* pololetní práce pro všechny ročníky zde *

6.A + 6.B - Biosféra - Život na Zemi, str. 63 - 64. Přečtěte a udělejte si, prosím, samostatně zápis. Jak už dobře víte, k dispozici jsou i Vaše projektová videa k tématu ZDE a ZDE

7. - Asie - Kavkaz. Nejprve si, prosím, do sešitu nakresli mapu jednotlivých oblastí Asie (str. 18), Pak si přečti a udělej zápis na str 25 - to je na celý týden vše (pohodička...)

8. - Kraj Vysočina - Přečtěte si a udělejte zápis na str. 68 - 70 + opakování na str. 71, děkuji! :) a Vaše video k tématu je ZDE

9. - Opakování sídla (str. 11 - 17). Zjisti co nebo kdo je LOBBISTA a odpověz na otázky níže, bitte:

  1. Rozmístění obyvatelstva na Zemi ovlivňuje?     A) Pan Zeman & Ovčáček     B) Nadmořská výška, podnebí a vzdálenost od moř. pobřeží??
  2. Co je urbanizace?     A) Vtipy Petra Urbana      B) Příliv obyvatelstva do měst (nabídka práce) a následné rozrůstání městské zástavby??
  3. Co je územní plán?     A) Hitlerův plán na obsazení Československa     B) Koordinovaný rozvoj obce?? (více či méně podle zájmů lobbistů)
  4. Jak dělíme sídla?     A) Štatly a Lonty     B) Městská a venkovská
  5. Co jsou to SLUMY?     A) Druh lamy     B) Chudinské čtvrti, obklopující největší metropole v rozvojových zemích (největší=Mexico)

                                                                                                                                          PS: opět mám výrazně radějii béčko než áčko

----------------------------------------

Týden: 4.5. - 8.5.

* pololetní práce zde *

6.A + 6.B - Pedosféra - Půdní druhy a půdní typy + souhrnné opakování, str. 59 - 62. Kdo byste měl zájem dozvědět se víc informací o půdě, najde je třeba TADY.   Přečtěte, udělejte si zápis a koukněte na svá projektová videa k tématu ZDE a ZDE

7. - Asie - Jednotlivé oblasti + Jihozápadní Asie. Zopakujte si látku , s`il vous plait - jednoduše tím, že si ji přečtete ještě jednou buď v učebnici na str. 18 - 24 nebo ve svém sešitě, kam si děláte standardně zápisy (viz všechna zadání níže), a který budu cca za 14 dní elektronicky "vybírat" a známkovat.

8. - Pardubický kraj - Přečtěte si a udělejte zápis - por favor - str. 65 - 67. Vaše vlastní videa ke shlédnutí stále na stejném místě ZDE

9. - Opakování obyvatelstvo (str. 6 - 10). Zodpovězte otázky níže:

  1. Co je imigrace?      A) Vystěhovalectví     B) Při.....??
  2. Kolik je na Zemi lidí?     A) Cca 286, 4 milionů lidí     B) Cca 7.5 miliardy??
  3. Příčiny migrace?     A) Rozmlsanost     B) Hladomor, války, nestabilita a diskriminace?
  4. Co je to národ?     A) Politická strana Tomíka Okamury     B) Lidi co žijí na stejným fleku a mají i stejnou hystorii-jazyk-kulturu
  5. Jaká máme světová náboženství?     A) Apple, Nike, Instagram, Dekagram     B) K + I + B + J

                                                                                                                                          PS: mám osobně radši béčko než áčko

                    + Věnujte jen 30 minut denně (včetně víkendů) soustředěné přípravě na přijímačky

----------------------------------------

Týden: 27.4. - 1.5.

* pro všechny ročníky platí zadání pololetní práce *

6.A + 6.B - Pedosféra - Půdní obal Země, str. 56 - 58. Přečtěte, udělejte si - please - zápis a koukněte na svá projektová videa k tématu ZDE a ZDE

7. - Asie - Jednotlivé oblasti + Jihozápadní Asie. Přečtěte a udělejte si - por favor - krátký zápis do sešitu (uč. str. 18 - 24) - Pokud by Vám to snad mohlo nějak pomoci, koukněte se na projektové video ZDE

8. - Královéhradecký kraj - Přečtěte si a udělejte zápis - bitte - str. 62 - 64. Mrkněte se na videa k tématu ZDE

9. - Zeměpis v praxi (str. 98 - 100) přečtěte a udělejte si - s`il vous plait - samostatně zápis do sešitu. Věnujte se alespoň 30 minut denně (včetně víkendů) soustředěné přípravě na přijímačky = vyplatí se Vám to, nekecám :)

----------------------------------------

Týden: 20.4. - 24.4.

6.A + 6.B - Pozorně si pročtěte zadání pololetní práce (na známky) ZDE; Udělejte si zápis: hydrosféra - Je vody na Zemi dostatek? na str. 46 - 49 + přečíst "Pohyb vody na Zemi" (50 - 55, včetně opakování)

7.Pozorně si pročtěte zadání pololetní práce (na známky) ZDE; Asie - obyvatelstvo & hospodářství. Udělejte si zápis do sešitu (uč. str. 12 - 16)

8.Pozorně si pročtěte zadání pololetní práce (na známky) ZDE; Liberecký kraj - Přečtěte si a udělejte zápis, str. 59 - 61

9.Pozorně si pročtěte zadání pololetní práce (na známky) ZDE; Zjistěte co píše učebnice o "globálních změnách životního prostředí", str. 88 a dejte si do souvislosti s článkem ZDE

----------------------------------------

Týden: 13.4. - 17.4.

6.A + 6.B - Souhrnné opakování atmosféra: str. 45 + přečtěte si: hydrosféra - Je vody na Zemi dostatek? na str. 46 - 49 a podívejte se i s rodiči místo superstar na výborný a místy šokující dokument ZDE

7. - Asie - obyvatelstvo & hospodářství. Přečtěte si v učebnici-2díl (str. 12 - 16) + udělejte si opakování na str. 17. Podívejte se na film ZDE a položte si otázku: Máme možnost žít na jiné planetě?

8. - Ústecký kraj - Přečtěte a udělejte si samostatně zápis, str. 55 - 57 + opakování na str. 58. Až budete mít okousané nehty od nudy, mrkněte na film ZDE - je to skvělý, na tiktoku ale tuhle pecku nenajdeš ;)

9. - Jak globálně ovlivňuje pandemie koronaviru světové hospodářství? = Ukol z minula - pošlete mi (všichni) přes edookit fotku Vašeho sešitu, co jste si k tomuto tématu poznamenali, ať vidím, jak (a jestli vůbec) o problematice uvažujete. Zopakujte si vše jednoduchým cvičením - elektronická uč str. 97 a podívejte se také na skvělý film pod odkazem ZDE (pozor, bude k dispozici už jen týden)

----------------------------------------

Týden: 6.4. - 10.4.

6.A + 6.B - Zápis do sešitu - dokončit atmosféru (Jak vzniká vítr + podnebí Země) - učebnice II.díl - str. 40 - 44,

               - Zopakovat (znovu přečíst - stačí ze sešitu) kompletně téma: atmosféra: abychom se k tomuto tématu mohli vrátit při naší videokonferenci v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit)

7. - Asie - přírodní podmínky. Zápis do sešitu z učebnice - 2díl (str. 4-11). Tento zápis po cca 1 dni opět přečíst, aby se ukotvil v paměti a zůstal v hlavě až do naší videokonference, která proběhne v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit)

8. - Karlovarský kraj - Přečtěte a udělejte samostatně zápis, str. 52 - 54. Udělejte si všechna cvičení (proklikem na ikonu IC = doplňovačky) v elektronické učebnici na str. 54 a Podívejte se na další video, tentokrát teamu ředitele Jančaříka (zde). Jihočeský, Plzeňský a Karlovarský kraj budeme řešit při videokonferenci v úterý (po velikonočních prázdninách - přesnou hodinu sdělím přes Edookit), tak se na to připravte... :)

9. - Jak právě teď globálně ovlivňuje pandemie koronaviru světové hospodářství? Jak tato situace ovlivňuje např. pracovní trh a zaměstnanost, finanční trhy, ekologii...? Co Tě k tomu napadá??? Souvislost s životním prostředím najdeš např. ZDE.  Přístí týden to budeme řešit v rámci naší videokonference, tak věřím, že budete připraveni k diskusi na toto velmi aktuální téma. Výsledek Vašich úvah a vyhledávání na netu si, prosím, zapište do sešitu (ať na nic nezapomenete). Zapište si samostatně zápis ze str. 86-96 = pro Vaše skutečně efektivní učení!, Předem děkuji přátelé, těším se

----------------------------------------

Týden: 30.3. - 3.4.

6.A + 6.B - Přečíst atmosféra - (učebnice II.díl - str. 33 - 39),

               - Podívejte se opět na projektová videa a prezentace spolužáků (áčko zde; béčko zde)

               - Zapiště si z přečtené látky do sešitu zápis - jestli se to chceš naučit, napiš si zápis do sešitu samostatně, jinak si jen opiš přílohu v edookitu (pak ale budeš mít vypnuto, nebudeš nad tématem přemýšlet a až se to budeš muset naučit, tak to bude těžší pro Tebe)

7. - Asie - přírodní podmínky. Přečíst v učebnici - 2díl (str. 4-11). Podívat se na projektové video a další materiály o Asii zde

8. - Jihočeský a Plzeňský kraj - Zopakuj v rychlosti Jihočeský, přečíst nově Plzeňský - zápis ideálně samostatně (uč. str. 46-51) a pokud se nechceš nic naučit, tak jen opiš přílohu v edookitu, kam zápis přikládám, abys měl/a sešit štábnokulturní (budu určitě kontrolovat a rozdávat jedničky-ovšem jen když bude v olrajtu)

9. - Přečtěte si v elektronické učebnici na str. 86 - 96 "Krajina a životní prostředí"

    - Zadej do vyhledavače na youtube dotaz: "životní prostředí" a podívej se alespoň na 3 videa, která Tě zaujala

----------------------------------------

Týden: 23.3. - 27.3.

6.A + 6.B - Dokončit si zápis do sešitu o litosféře (učebnice II.díl - do str. 30),

               - Podívejte se (pozorně) na projektová videa spolužáků (áčko zde; béčko zde) a napište si do sešitu vlastní hodnocení (svoji známku, co se Vám líbilo a co nelíbilo, na co důležitého tvůrci zapomněli a Vy myslíte, že je to důležité, protože je to zvýrazněno v učebnici atd...)

7. - Opakování Ameriky a Afriky - elektronická učebnice I.díl (příp. klasická, ale elektronická varianta je lepší), str. 58 a 59 a také str. 83 a 84 - přečtěte si vždy zvýrazněný rámeček (lze si pustit i audio) a následně doplnit správné odpovědi (proklikem na ikonu "IC"). Podívejte se na video a také prezentaci Vašich spolužáků (zde - 7)

8. - Praha a Středočeský kraj - Podívejte se (pozorně) na video teamu ředitelky Petrů (zde) a napište si do sešitu vlastní hodnocení (svoji známku; co se Vám líbilo a co nelíbilo, na co důležitého tvůrci zapomněli a Vy myslíte, že to důležité je, protože to je zvýrazněno v učebnici, atd...).

   - Udělej si cvičení v elektronické učebnici na str. 39 a 44 - zvýrazněný rámeček (proklikem na ikonu "IC")

9. - Světové hospodářství, organizace, globalizace - přečti si svoje zápisy v sešitě a do sešitu se krátce zamysli nad tím, jak globalizace ovlivňuje (negativně i pozitivně) aktuální prostředí ve světě - zejména v souvislosti se zdravím, informacemi a ekonomikou?

    - Mrkněte se též, bitte, na tématické projektové video ředitele Omaroviče a jeho skvělého teamu zde

------------------------------------------------

------------------------------------------------

Všechny Vás zdravím, přátelé!

snad jste se už trošku zorientovali v nové, nečekané situaci, kdy sice nemusíte chodit do školy, ale nevyhnuli jste se přípravě na školu doma. To lze vnímat dvěma způsoby: 

1. "Fakt vopruz" - Stěžovat si..."to není fér", stále dokola přesvědčovat sebe i ostatní na mesendžru (tak dlouho, až tomu nakonec uvěříme) o zbytečnosti, nespravedlnosti, hlouposti, nedokonalosti tohoto řešení, protože lepší by určitě bylo, kdyby se od teď udělaly prázdniny až do září   ;)

2. "OUKEJ, to dám v pohodě" - V rychlosti a domácí pohodě zmáknu zadané úkoly v čase, který mi vyhovuje; můžu k učení využít materiály, které nemám standardně k výuce k dispozici (telka, internet, elektronická učebnice,...); můžu sedět-stát-ležet, mluvit, čučet průběžně do mobilu, dělat si přestávky, vyrušovat jak se mi zachce; můžu do procesu zapojit víc rodiče a nebo můžu naopak dokázat všem svoji samostatnost a zodpovědnost na vysoké úrovni... = prostě můžu si to zařídit podle toho JAK CHCI JÁ a nemusím fňukat že je svět kolem strašně nespravedlivý...Stejně jako v běžném životě!

Co myslíte, který z těchto dvou způsobů uvažování je pro Vás samotné lepší? Můžete přesvědčovat vlastní hlavu buď negativně (bé, to není fér) nebo naopak pozitivně (je to úplně v pohodě...). Ovšem jen jedna cesta z těchto možností Vám umožní mít dobrý pocit z výsledku svého úsilí, které může být dosaženo i mnohem rychleji. Je fajn se za dobrou práci taky odměnit. Osobně myslím, že pozitivní způsob je lepší, ale je to samozřejmě na Vás čím svůj mozek nakrmíte. Taky nechci zaměstnávat Vaše rodiče, kteří mají školní docházku už za sebou a navíc musí řešit nepříjemné dopady současného stavu. Chci naopak podpořit Vaši samostatnost a využít této příležitosti, abyste se mohli učit svým vlastním tempem.

K zemáku: Dostanete vždy jednoduchý úkol na celý týden a ten si vypracujete SAMOSTATNĚ, abyste si toho zapamatovali co nejvíc (rodiče mohou zkontrolovat, budou-li chtít). Na této stránce níže najdete zadání, ke kterému se můžeme průběžně vracet. Protože nikdo nevíme, jak dlouho bude současná krizová situace trvat, je pravděpodobné, že zde budeme nějakým alternativním způsobem řešit i známky za Vaši práci.

Sešity je potřeba stále psát - je to základ Vaší samostatné práce (štábnokulturně, to je jasný... - budu vybírat a známkovat nedlouho po návratu do školy a nebo mi nahrajete video na telefén, ještě nevím, ale proto si to, prosím, pište a nenechávejte nic "na pak" - to je nefunkční model). Znovu opakuju... zápis nechci aby byl dlouhý - pro Vaše efektivní učení je nicméně potřeba, abyste si přečetli celý text v učebnici, chápali jej a poté si do sešitu vypsali to nejdůležitější, což je většinou v učebnici vyznačeno tučně. Takto i jednoduše poznáte, co po Vás učitel chce. A nakonec jeden pomocník, abyste s tím strávili co nejmíň času - věnujte tomu co děláte maximální pozornost a nebudete se k tomu muset stokrát vracet!  smile

Díky, ať Vám to jde od ruky a buďte zdrávi, Zdraví Vás Jürgen

 

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.